Mokyklų bendruomenės supranta, kad lyderystė – tai svarbus mokyklos kaitos ir tobulėjimo veiksnys. Džiugu, kad rajono švietimo lyderių komanda  6 rajono mokyklas įtraukė į projektą „Lyderių laikas 2“. Sukurtas rajono lyderystės modelis, numatytos veiklos.  Pagal šį modelį projekte dalyvaujančios mokyklų bendruomenės stengiasi aktyviai ir prasmingai įsijungti į modelyje numatytas veiklas, tobulina lyderystės kompetencijas, dalinasi patirtimi ir bendradarbiauja.
    Lietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ teigiama, kad lyderystė — ateities mokyklos varomoji jėga, kuri kuria geresnius rezultatus švietime. Mokyklose tarp vadovų, mokytojų, mokinių, jų tėvų nuolat turi būti vystoma partnerystė.
    Mes suprantame, kad dabar taip skubančius, užimtus, nuolat įvairios veiklos turinčius mokinių tėvus įtraukti į mokyklos veiklas, įvairių klausimų sprendimą tampa savotišku iššūkiu mokyklai. Ir mokslininkų tyrimai rodo, kad per menkai į mokyklų bendruomenių veiklas įtraukiami tėvai.
    „Aušros“ sveikatinimo ir sporto mokykla  siekia sukurti tokią bendruomenę, kurioje tėvai būtų lyderiai, noriai savo iniciatyva dalyvautų mokyklos veikloje, propaguotų  švietimo idėjas ir kartu su mokyklos vadovais, mokytojais prisiimtų bendrą atsakomybę už vaikų ugdymą. Juk prasmingesnis mokyklos vadovų, mokytojų ir vaiko šeimos bendradarbiavimas, aktyvus tėvų įsitraukimas į mokyklos problemų sprendimą, į bendras veiklas, pagaliau nuolatinis tėvų domėjimasis padėtų vaikui siekti geresnių mokymosi rezultatų. Ir tėvai supranta, kad  mokykla ir šeima veikdamos kartu gali padėti vaikui siekti sėkmės.  Stengiamės sudaryti visas sąlygas dalyvauti tėvams mokyklos veikloje, kuriame naujas bendravimo ir bendradarbiavimo formas: tėvai įtraukiami į mokyklos olimpinio komiteto veiklą, jie patys inicijuoja sportines, sveikos gyvensenos šventes ir jose dalyvauja, taip pat šiemet pirmąkart tėvai noriai dalyvavo Rudens mugėje. Mokyklos lyderiai supranta, kad labai svarbu kartu su tėvais reflektuoti, vertinti veiklas, išsikalbėti.
    „Aušros“ sveikatinimo ir sporto mokykla lapkričio mėnesį pirmininkavo projekte „Lyderių laikas 2“ dalyvaujančių mokyklų ir rajono lyderių komandoms. Lapkričio 22 dieną mokykloje vyko Akademijos, Šėtos ir šviesiosios gimnazijų bei „Aušros“ sveikatinimo ir sporto, Labūnavos  pagrindinių bei specialiosios mokyklų lyderių komandų ir rajono lyderių klubo sambūris. Jame dalyvavo ir rajono vicemerė N. Naujokienė, kuri nuoširdžiai pasveikino visus renginio dalyvius, aktyviai įsitraukusius į lyderystės skatinimą, pasidžiaugė prasmingu mokyklų bendradarbiavimu.
    Mūsų mokyklos kūrybinė lyderių komanda jau balandžio mėnesį atliko tyrimus apie mokinių tėvų (globėjų) požiūrį į lyderystę, rajono forume organizavo diskusiją apie tėvų įtraukimą į mokyklos veiklas ir socialinį dialogą su tėvais. Svarbiausias diskusijos įžvalgas pateikėme forumo dalyviams ir nusprendėme mokykloje, kad  tėvų lyderių paieška, jų įtraukimas į mokyklos veiklą yra vienas  iš svarbiausių  mokyklos prioritetų. Be to, nusprendėme  dalyvaudami projekte išsamiau, giliau ir konstruktyviau „išgryninti“ šį prioritetą.
    Komandų susitikimas prasidėjo prisistatymu, po kurio visi patraukėme į mokyklos baseiną. Tai natūralu, juk  po pamokų norime pailsėti, pasportuoti. Mokyklų komandos, susidedančios iš mokytojų, mokinių ir jų tėvų, dalyvavo plaukimo varžybose. Joms pasibaigus sporto salėje šokome bendrą ritminį šokį. Per antrąją renginių dalį išsiskirstėme pagal savo poreikius į dvi grupes: po 2 mokyklų tėvų ir mokytojų atstovus ėjo diskutuoti  ir rengti pasiūlymus, kaip motyvuoti tėvus lyderius, kiti — dalyvavo sportinėse tinklinio varžybose.
    Diskusijoje bendradarbiaudami aptarėme dabartinį ir laukiamą (pageidaujamą) tėvų (globėjų) vaidmenį mokykloje. Mokytojų, tėvų ir rajono lyderių klubo grupės akcentavo, jog mokyklų bendruomenių siekiamybė — tėvai partneriai,  nuolatiniai, aktyvūs  dalyviai, į mokyklos veiklą įtraukiantys ir kitus,  permainų mokykloje skatintojai, inicijuojantys ir dalyvaujantys priimant sprendimus, prisiimantys atsakomybę ne tik už savo vaiką, bet ir už visą mokyklos pažangą. Tik gaila, kaip akcentavo diskusijos dalyviai,  dabar dažniausiai tėvų įtaka mokykloje per maža: tėvai yra tarsi paslaugos klientai, jie siekia, kad vaikas patektų į pažangiausią klasę, nori gerų vaiko mokymosi rezultatų, į mokyklą atvyksta tik kviečiami. Be abejo, mokyklų bendruomenių atstovai mąstė, kodėl tėvai nėra aktyvūs mokyklos partneriai: gal per maža informacijos apie mokykloje vykstančias veiklas, gal mokykla neskatina savanoriškos tėvų pagalbos,  o gal klasės tėvų susirinkimai, susitikimai tapo rutina arba suteikia nerimo.
    Mišrios mokytojų ir tėvų darbo grupės pabandė kurti tėvų lyderių atpažinimo, įtraukimo į mokyklos veiklą modelį, parengė siūlymus mokyklų bendruomenėms. Juose akcentuota, kad priimant sprendimus, susijusius su vaiko mokymusi, jo saugumu, šeimą būtina  suprasti kaip lygiavertį partnerį, sprendžiant problemas įtraukti visą šeimą, gerbti jos individualius skirtumus. Juk  šeima — žinių apie vaiką šaltinis. Mokyklų lyderiai siūlydami, kaip motyvuoti tėvus, nurodė, kad svarbu mokykloje kurti atvirą, draugišką, pasitikėjimu tėvams pagrįstą mikroklimatą. Reikia ieškoti įvairesnių, įdomesnių kūrybiškumą ir atvirą bendradarbiavimą skatinančių erdvių. Klasės nuolat turėtų būti atviros tėvams. Taip pat reikia padėti tėvams suprasti, kodėl jų vaikui, mokyklos mokiniams svarbi mokytojų ir tėvų partnerystė, abipusių santykių kūrimas vykdant šviečiamąją veiklą, bendraujant individualiai, diskutuojant, sprendžiant problemas. Svarbu akcentuoti, kad mokykla skatina savanorišką tėvų pagalbą, jų lyderystę, nuo kurių priklauso mokinių mokymosi rezultatai. Mokyklos vadovai, mokytojai turėtų įtraukti tėvus į mokyklos vizijos kūrimą, planavimą, klausimų sprendimą, bendras veiklas, kurti tikslines darbo grupes, komandas, klubus, komitetus ir pan. Svarbu nuolat propaguoti tėvams švietimo idėjas, naujoves elektroniniu būdu, forumų, konferencijų metu, teikti jiems įvairius informacinius leidinius. Būtina įtraukti tėvus, visą mokinio šeimą į neformalius renginius: koncertus, šventes, sportines varžybas, muges. Tėvai galėtų plėtoti vaikų projektinę veiklą, organizuoti jiems ugdymą karjerai, supažindinti su savo darbo vieta, profesija. Žinoma,  tėvai galėtų  paveikti ir politikus  dėl mokyklos pažangos—jie galėtų atstovauti mokyklos bendruomenę savivaldybės politiniuose debatuose.
    Taigi, manome, kad mokyklos pirmininkavimas projekto dalyviams aušriečiams buvo ne tik įpareigojimas, bet ir atsakomybė. Renginius mokykloje  baigėme reflektuodami visas veiklas. Mokyklos direktorius O. Kačiulis apdovanojo komandas, varžybų nugalėtojas, įteikė mokyklos padėkas ir suvenyrus visiems dalyviams. Projekto koordinatorė savivaldybės švietimo skyriaus specialistė A. Stadalnikienė apibendrino šį mokyklų susitikimą.
    Iš renginių išėjome tikėdami, kad tik lyderiai veda mokyklą sėkmės link.

Rita Naruševičienė,  „Aušros“  sveikatinimo ir sporto

pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Grįžti

 

Sutikti su slapukų ir privatumo politika? Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius.Taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk